Sunday, June 22, 2008

Social Media ve Internetten Pazarlamaya Etkileri

Internet Marketing ya da internetten pazarlama sistemi artık sadece arama motorlarından, arama motoru optimizasyonundan ya da web sitenize gelen ziyeretçi sayısından ibaret değildir.Internetin genel yapısında ve kişilerin interneti kullanım biçiminde önemli bir değişiklik meydana gelmiştir.

Bu değişikliğin adı Web 2.0 ya da diğer bir deyişle social media'dır. Kişilerin arkadaşları ile çeşitli paylaşımlarda bulunduğu platform olarak nitelendirebileceğimiz social media ya da social networking sistemi stratejik bir biçimde kullanıldığı takdirde social marketing(interaktif pazarlama) aracı haline dönüşebilmektedir.

Bu sistem neler sağlamaktadır?
-Arama motorlarında anında sayfa sıralaması
-Yüksek trafik hacmi
- Yüksek geri dönüşüm oranı

Bu tür sosyal platformlara şöyle bir göz atarsak internet kullanıcılarının yaklaşık olarak ;
-% 64'ü Myspace
-% 29 Facebook
- % 35'i Youtube
- % 27'si Wikipedia
gibi internetteki büyük sosyal paylaşım sitelerini ziyaret etmektedir. Yapılan bir araştırmaya göre bu tür arkadaşlık ve paylaşım siteleri ziyaretçi rakamlarını her altı ayda bir ikiye katlamaktadır.

Social Networking (sosyal paylaşım) sitelerinin yanı sıra bir de Technorati, StumbleUpon, Delicious, Digg, Reddit gibi social bookmarking (internet üzerinde işaretleme) siteleri; ayrıca wikipedia, Scribd, twitter, squidoo gibi içerik paylaşım siteleri, video, müzik, resim paylaşımına yönelik Youtube, Lastfm, Photobucket gibi siteler bulunmaktadır. Genel olarak toplamda büyük bir trafik akışı olan yaklaşık 1920 tane bu tür sosyal paylaşım sitesi bulunmaktadır.

Ticaret açısından olayı değerlendirirsek, mevcut ya da potansiyel müşterileriniz de bu "social media" platformlarını ve araçlarını kullanmaktadır. Birçok kişi "social media" kullanıcılarının alıcı olmadığını düşünmektedir.Bu yanılgıya, "social media" sitelerinindeki kullanıcı kitlesini birbirlerine aşk hayatlarından, aldıkları yeni elbiseden vs.. bahseden lise veya üniversite öğrencilerinin oluşturduğu düşüncesidir. Oysaki "social media" kullanıcıları sadece parası olan kişiler değil aynı zamanda paralarını ortalama internet kulanıcılarından daha fazla online olarak harcama eğiliminde olan kişilerdir. Social media kullanıcıları gelir olarak ortalama internet kullanıcılarından % 20 daha fazla gelire sahiptir ve paralarını ortalama internet kullanıcılarından % 25 oranında daha fazla online harcamaktadırlar.

No comments: